EÜ. Elektronik Dokuman Yönetim Sistemi
Eimza Kayıp / Çalıntı / Arıza

Kayıp / Çalıntı veya kullanıcı kaynaklı donanım arızaları durumunda e-imzanızın yeniden temini için gerekli ücret, kullanıcı tarafından ödenecektir. Kurum ve Kurum yetkilileri, bu durumdaki kişiler için yeniden e-imza temin etmekle yükümlü değildir.
Bu gibi durumlarda sertifikanızı (e-imzanızı) acilen iptal ettirmeniz büyük önem arz etmektedir. İptal işlemi için iki yöntem vardır:

  • https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go bağlantısına tıklayınız. Gelen sayfadan “Şifreli Giriş” ile giriş yaptıktan sonra “Sertifikamı İptal Et” seçeneğini kullanabilirsiniz.
  • 444 5 576 numaralı telefonu arayarak iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

E-imzanızın Yeniden Temini İçin Gerekli İşlemler:

Adım 1: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime geçerek yeniden temin işlemini başlatınız. Bu işlemden sonra Kamu SM’ den gelen eposta aracılığı ile başvurunuzu tamamlayıp çıktısını alınız ve imzalayarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’ na ulaştırınız. Bu adım ilk başvuru süreciyle aynıdır.
Adım 2:  http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp bağlantısına tıklayarak Kamu SM’ nin güncel fiyatlandırma sayfasından ödenmesi gereken ücreti belirleyiniz.
Adım 3: Ödemeler Vakıfbank’ a yapılmaktadır. Ödemeyi;
Vakıfbank hesabınız var ise;
Vakıfbank İnternet Şube ( Vakıfbank hesabı ile)
(Vakıfbank > Ödemeler > Kurum Ödemeleri >TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)

Vakıfbank Mobil Şube ( Vakıfbank hesabı ile)
(Vakıfbank > Ödemeler > Kurum Ödemeleri >TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)

Vakıfbank Çağrı Merkezi , ( Vakıfbank hesabı ile )
Vakıfbank hesabınız yok ise;
Vakıfbank şubelerine gidip TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemesi yapacağınızı belirterek yapabilirsiniz.