EÜ. Elektronik Dokuman Yönetim Sistemi
Kayıp E-İmza

Kayıp E-İmza Süreci

E-imzanın kaybedilmesi durumunda uygulanacak işlemler aşağıdaki gibidir.

  1. http://www.kamusm.gov.tr/iletisim/ adresindeki hesaba (Örnek görsel aşağıdadır);
    http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp adresinde belirtilen (Örnek görsel aşağıdadır);
    "3 yıllık nitelikli elektronik sertifikanın fiyatı" ile "Mini kart okuyucu fiyatı"" toplamı kadar ücret yatırılır.
  2. Yatırılan ücretin dekontu, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı EDYS Birimine teslim edilir.
  3. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, sizin adınıza KamuSM' ye yeni e-imza için başvuru yapar.
  4. bilgi@kamusm.gov.tr adresinden Belli bir süre sonra @ege.edu.tr uzantılı e-posta adresinize başvuru parolası gelir. (Örnek görsel aşağıdadır)
  5. Gelen parola ile kişi http://www.kamusm.gov.tr/ adresinden "Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu" seçilir. (Örnek görsel aşağıdadır)
    Aşağıdaki giriş ekranında yer alan "Kimlik No" alanına T.C. numaranınızı girdikten sonra "Başvuru Formu Erişim Parolası" alanına 4. adımda öğrendiğiniz parolayı yazarak karşınıza gelen form doldurulur. Çıktısı alınıp sağ alt köşede belirtilen yere imza atılıp Bilgi İşlem Daire Başkanlığı EDYS Birimi'ne teslim edilir.
  6. Bir önceki adımda oluşturduğunuz ve ıslak imza ile imzaladığınız Nitelikli Elektronik Sertifika(NES) Formunu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı EDYS Birimine teslim edilir.
  7. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı teslim aldığı formu KamuSM'ye ulaştırır.
  8. KamuSM oluşturduğu yeni e-imzayı kurye ile tarafınıza elden teslim eder.